Pravděpodobně se jedná o problém se sítí nebo softwarem. Poradíme vám, co zkusit s nefunkčním Steamem, aby vám fungoval znovu jako vždy.
Pokud se nemůžete připojit ke službě Steam a dochází k otravným chybám sítě, můžete vyzkoušet několik kroků k odstranění problémů. Podívejte se na několik tipů a triků níže, které vám pomohou být opět online a hrát vaše oblíbené hry ve službě Steam.
Pokyny v tomto článku platí pro systémy Windows 10, Windows Vista, Windows 8 a Windows 7.
Příčiny chyb sítě Steam
Pokud se zobrazí níže uvedená chybová zpráva, pravděpodobně se jedná o problém se sítí nebo softwarem. Může jít o cokoli od aktualizace služby Steam přes výpadek sítě až po poškozené položky Winsock.
Špatné heslo je nejméně pravděpodobnou příčinou nemožnosti připojení ke službě Steam. Aplikace Steam zobrazí jinou chybu v případě nesprávného hesla, jak je uvedeno níže.
Jak opravit chyby síťového připojení služby Steam
Většina síťových problémů je univerzální. Ať už používáte Windows 10, Windows Vista, Windows 8 nebo Windows 7, měly by se na vás vztahovat mnohé z těchto triků.
- Restartujte připojení ke službě Steam. Pokud se zobrazí chyba síťového připojení, bude možná nutné restartovat službu Steam. Za tímto účelem vyberte možnost Steam > Go Online > Connect to the Internet > Restart Steam. Když se zobrazí chyba Nelze se připojit ke službě Steam, máte možnost Znovu zkusit připojení nebo Spustit v režimu offline. Pokud vyberete možnost Spustit v režimu offline, můžete si před pokusem o opětovné připojení zobrazit rozhraní služby Steam a ověřit veškerá nastavení.
- Zkontrolujte stav serveru služby Steam. Služba Steam poskytuje zákazníkům praktickou webovou stránku, která monitoruje provoz serverů. Na stránce Stav služby Steam můžete zjistit, zda nedošlo k výpadku sítě nebo serveru.
- Vyřešte problémy s připojením k internetu. Jednou z prvních věcí, na kterou se můžete podívat, je vaše internetové připojení. Systém Windows poskytuje rychlou vizuální informaci, zda jste odpojeni od sítě. Nejrychlejší způsob, jak zkontrolovat stav připojení, je vyhledat na hlavním panelu symbol odpojené sítě nebo zprávu, že síťový kabel je odpojen. Symbol vypadá v závislosti na verzi systému Windows mírně odlišně, ale v základu zobrazuje upozornění, vykřičník nebo i červený kruh s nakreslenou čarou. Všechny tyto symboly znamenají, že nejste připojeni k internetu. Bohužel neposkytuje o mnoho více informací, takže se musíte podívat na další kroky řešení problémů se sítí, abyste je vyřešili.
- Restartujte počítač. Ačkoli se to může zdát jako nepravděpodobné řešení, restartování počítače může odstranit případné problémy s ovladači, pády softwaru nebo zamrzlé aplikace. Je to také jednoduchý způsob, jak obnovit nastavení sítě.
- Zavření nebo zakázání aplikací na pozadí. Podle služby Steam mohou některé aplikace, jako jsou antivirové programy, antispywarové programy, aplikace P2P a dokonce i některé aplikace VPN, narušovat připojení k síti. Chcete-li tuto možnost vyzkoušet, dočasně vypněte program Windows Defender a další bezpečnostní aplikace a zkuste se znovu připojit ke službě Steam.
- Spusťte službu Steam jako správce. Spuštění jako správce může znít jako podivné řešení, ale v mnoha případech aplikace vyžaduje zvýšená práva, aby mohla správně běžet. Ačkoli jste možná předtím spouštěli službu Steam stokrát normálně, mnoho uživatelů tvrdí, že toto jednoduché řešení vyřešilo jejich chyby v síti.
- Řešení problémů se směrovačem a modemem. Všichni jsme se setkali s tím, že se nám zdálo, že naše internetové služby vypadávají nebo prostě nefungují. Problémy se směrovačem nebo modemem, ať už pouze zamrzl, nebo neobnovil pronájem DHCP, lze rychle vyřešit následujícími způsoby restartováním therouteru a modemu.
- Vypněte bránu Windows Firewall. Brána Windows Firewall je sice skvělým způsobem ochrany počítače a sítě před malwarem a potenciálními hackery, ale může být viníkem chyby připojení ke službě Steam. Jeho účelem je zablokovat nebo zabránit přístupu jakýchkoli hrozeb do vašeho systému. Není však dostatečně inteligentní na to, aby rozpoznal dobrý provoz oproti špatnému provozu. Brána firewall může blokovat port, na kterém má služba Steam běžet.
- Zkontrolujte fyzické připojení k síti. Rychlým a snadným krokem při řešení problémů se sítí Steam je kontrola fyzického připojení k síti Ethernet. Zkontrolujte, zda je pevně připojeno k počítači a modemu (nebo směrovači).
- Zkontrolujte svého poskytovatele internetových služeb. Dalším faktorem souvisejícím s internetem je, zda váš poskytovatel internetu (ISP) nemá technické potíže. Většina poskytovatelů má na svých webových stránkách stavovou stránku, kterou můžete zkontrolovat na svém chytrém telefonu.
- Stáhněte si nový ovladač. Aktualizace a záplaty jsou samozřejmostí. To platí i pro vaši síťovou kartu. Pokud dochází k chybám při připojení ke službě Steam, je možné, že budete muset aktualizovat ovladač síťové karty. Většina výrobců poskytuje aktualizované ovladače na svých webových stránkách.
Pokud není k dispozici aktualizovaný ovladač, může být nutné přeinstalovat aktuální ovladač.
- Aktualizujte klienta služby Steam. Další častou příčinou a řešením chyb síťového připojení je aktualizace klienta služby Steam. Služba Steam obvykle kontroluje aktualizace po přihlášení, ale v případě, že se tak nestane, je ruční aktualizace rychlá a snadná. Můžete tak učinit výběrem možnosti Steam > Zkontrolovat aktualizace klienta služby Steam.
- Zkuste jiný protokol. Služba Steam obvykle využívá protokol UDP (User Datagram Protocol). Při řešení problémů můžete klienta služby Steam přepnout tak, aby místo toho používal protokol TCP. Je to skvělý způsob, jak eliminovat případné problémy s protokoly. Chcete-li to provést, klikněte pravým tlačítkem myši na zástupce služby Steam na ploše a vyberte možnost Vlastnosti. V poli Cíl přidejte na konec cesty -tcp a vyberte OK nebo Použít. Tento příznak přinutí službu Steam, aby místo toho využívala protokol TCP.
Použití protokolu TCP může ve službě Steam způsobit problémy s latencí.
- Oprava souboru Winsock.dll. Winsock umožňuje softwaru přistupovat k síti. Pokud zjistíte, že se služba Steam nepřipojuje správně, je možné, že máte poškozený Winsock. Můžete vyzkoušet některé aplikace třetích stran, abyste to vyřešili, nebo projít dalšími kroky řešení problémů a opravit Winsock.dll.
- Resetujte zásobník TCP/IP. Pokud resetování nastavení Winsock nepomůže, možná budete chtít resetovat i zásobník TCP/IP. Obnovení obou může často odstranit případné problémy se sítí.
- Zkontrolujte požadované porty pro službu Steam. Služba Steam vyžaduje několik portů na vašem směrovači a/nebo bráně firewall. Zkontrolujte, zda the porty jsou . Pokud nejsou, otevřete síťové porty a restartujte aplikaci.
- Znovu nainstalujte službu Steam. Pokud vše ostatní selže, může přeinstalování aplikace Steam pomoci opravit poškozené soubory, které vám brání v připojení. Je důležité si uvědomit, že všechny hry nainstalované ve složce Steamapps budou také odstraněny. Pokud tedy nechcete přijít o své hry a postup, musíte složku Steamapps přesunout jinam. Tuto složku najdete v C:\Program Files\Steam. Stačí složku zkopírovat do jiného umístění a poté aplikaci Steam odinstalovat a znovu nainstalovat.
Při odinstalaci se odstraní i přizpůsobená nastavení. Ujistěte se, že jste provedli zálohu.
Často Kladené Dotazy
Proč mi při instalaci hry vypadne připojení ke službě Steam?
Pokud se zobrazí chyba Connection Time Out, servery služby Steam pravděpodobně nefungují nebo jsou přetížené. Můžete zkusit upravit nastavení šířky pásma v Nastavení > Stahování > Omezit šířku pásma.
Mohu spustit hru ve službě Steam bez spuštěné služby Steam?
Ne. Musíte se přihlásit do služby Steam. Hraní her v režimu offline je možné, ale stále musíte zadat heslo služby Steam.
Jak opravím chybu zápisu na disk ve službě Steam?
Oprava služby Steamdisk zápisu na Chyba , odstraňte ochranu proti zápisu z disku a složky služby Steam, vymažte mezipaměť pro stahování služby Steam, vypněte antivirové programy nebo bránu firewall a zkontrolujte, zda na disku nejsou chyby. Můžete také zkusit spustit službu Steam jako správce.
- Jak opravit nefunkční službu Steam Broadcast?
Pokud služby Steam Vysílání isn’t nefunguje, zapněte indikátor stavu vysílání, změňte nastavení streamování a restartujte počítač. Pokud máte stále potíže, zapněte modem a router nebo použijte kabelové připojení k síti Ethernet.