Jirka Král je nekorunovaný král českých yotuberů. Sympatický hezoun, který je skoro odrazem dokonalosti.
Je energický, vtipný, pracovitý a na rozdíl od jiných youtuberů i celkem kultivovaný a profesionální. Vyhýbá se konfrontacích i citlivým politickým tématům.
Jirka točí hlavně herní videa, kde se zaměřuje na oblíbené hry jako Minecraft nebo The Sims. Nezakrývá, že jeho cílovkou jsou hlavně náctiletí. Hodně ale točí i vlogy o sobě, cestování a obecně technologiích.
Kdo je doopravdy Jirka?
Jirka Král je doopravdy Jirka Král. Na nic si nehraje a od začátku vystupuje pod svým vlastním jménem. Občas ale používá i nick Newia.
Ze svého života udělal takovou malou reality show a nemalým impulzem k tomu jistě bylo i účinkování v reality show TV Nova Farma. Protože jede sám na sebe snaží se prezentovat profesionálně. Své diváky baví, představuje jim novinky ve hrách i různé praktické typy.
Bio – Životopis
Jirka Král se narodil v Brně 5. ledna 1990. Mezi youtubery tedy patří spíše k starším ročníkům. Možná proto má jeho tvorba koncept a působí promyšleněji. Vystudoval střední školu v Brně.
Hned po maturitě v roce 2009 se odstěhoval do Prahy, kde pracoval v Tiscali Media jako administrátor reklam. V této práci vydržel s přestávkou na reality show Farma až do února 2015, kdy se začal na plno věnovat pouze natáčení videí.
Tvorba
Jirka Král se zaměřuje hlavně na Let’s playe a na spoty ze svého života. Youtube kanál si založil už 5. 8. 2012. Začínal právě videi z Farmy, kde účinkoval. Brzy ale přidal i vlogy a herní videa. Za rok 2014 natočil 259 videí a jeho obliba začala raketově růst, už tehdy dosáhl mety 180 000 odběratelů.
Jirkova popularita ještě akcelerovala, když v roce 2015 dosáhl 490 tisíc odběratelů na YouTube a jeho videa měla měsíčně přes 5 milionů zhlédnutí. V tomto roce se také stal profesionálem a podle jeho slov vydělává desítky tisíc korun za měsíc, což je třikrát až čtyřikrát více než ve své předchozí práci.
V lednu 2017 má publikováno 828 videí. A další famózní čísla ukazují na 796 493 odběratelů a 184 055 468 zhlédnutí.
Zajímavosti
Jirka Král vyniká svou frekvencí příspěvků, kdy točí i 30 videí do měsíce. Z čehož každé desáté má většinou nějaký reklamní podtext. Je schopný během roku natočit video každý všední den, čím patří mezi opravdové youtube pracanty.
Cílové publikum
Jirka Král se zaměřuje hodně na mladší diváky od pomyslných 6 let. Nemluví proto vulgárně a jeho projev je celkově kultivovanější, než u většiny youtube scény. Důležitou skupinou jsou pro Jirku náctiletí.
Některé cestovní vlogy například z USA a Los Angeles nebo reklamní spolupráce ale mohou hravě oslovit i starší publikum. Jirka se nebojí přijímat celou řadu spoluprací s firmami i jinými youtubery. Záměrně se ale vyhýbá kontroverzním cancer tématům a youtube war.
Sociální sítě
Jirka Král pochopil význam sociálních sítí a je velmi aktivní na Facebooku, Twitteru, Twitchi, Instagramu a dokonce i Google Plus. Jirka má i vlastní profesionální web s merchem. Vydává vlastní komiksový časopis a má další obchodní aktivity. Své jméno tak vede jako profesionální značku.
Jirka Král Instagram
Kariéra Jirky Krále prochází různými posuny. Tak jako většina je ale stále aktivní na Instagramu!
@jirkakral
Charita
O tom, že Jirka Král je jiná liga svědčí i jeho charitativní 24hodinový stream, který uspořádal v listopadu 2015, při němž vybral pro Dětskou nemocnici v Brně 307 724 Kč.
Podobné nasazení v dobročinných projektech je u ostatních youtuberů něco nemyslitelného a celé to jenom svědčí o tom, že Jirka je prostě gentleman a Král českého youtubu.
Konec YouTube kariéry
Jirka Král ukončil svojí YouTube kariéru 2. 9. 2018, kdy připravil speciální téměř hodinový dokument, kde všechno vysvětlil a udělat zhodnocení celé své YouTube kariéry.
Je to velmi silný dokument, silný příběh, kde je i pohled dalších YouTuberů a velikánů české scény. Však si ho můžete pustit sami.
Post YouTube éra
Společně se svým starším bratrem Petrem Králem rozjel Jirka firmu socialpark.cz, která se zaměřuje na marketing na sociálních sítí a influencer marketing. Podle všeho se jim daří docela dobře. Jirka se zaměřuje na kreativní část kampaní, zatímco jeho bratr je dobrý ve vyjednávání, denním řízení firmy (tedy v exekutivě). Takto mají oba bratři rozdělenou práci a díky tomu, že se opravdu dobře znají, tak si spolupráci pochvalují.
Síň slávy YouTuberů
Na YouTube si můžete pustit i hravé písničky pro děti.